שאלות נפוצות (FAQ)
במקום להמתין לטיפול ע”י התמיכה, אספנו עבורכם מספר שאלות נפוצות של לקוחותינו, ואת תשובותיהן שייתכן ויעזרו לכם.
- 01
כדי שנוכל לעזור ביעילות ובזריזות, מומלץ לנסח שאלה לתמיכה מפורטת ככל שניתן כולל צילומי מסך של שגיאות במידה ונתקלים בהן. בנוסף, רצוי לשלוח גם את השרטוט (אוטוקאד) או את המודל (רוויט) במידה וקיימת בעיה ספציפית לפרויקט עליו אתם עובדים.
במידה ונתקלתם בתקלה ספציפית ברוויט. שלחו לנו בבקשה במייל לתמיכה support@sofistik.co.il את קובץ היומן (Journal File) העדכני ביותר של רוויט בגרסה המתאימה. צפו בסרטון מטה להסבר כיצד לשלוח קובץ זה.
הכתובת להדבקה בשורת הניווט:
%LocalAppData%\Autodesk\Revit
- 02
לפני שנתחבר אליכם מרחוק ונעזור לכם לפתור בעיה נקודתית, ייתכן ומדובר בבעיה הנובעת מעבודת תחזוקה על פלטפורמת הענן של חברת Autodesk.
אנו ממליצים לבדוק את סטטוס שרתי הענן ע”י לחיצה כאן. במידה והשרת למטה, יש להיעזר בסבלנות והבעיה תיפתר בהקדם האפשרי ע”י אוטודסק.
ניתן להירשם לקבלת הודעה במייל בנוגע למצב השרתים ע"י לחיצה על הכפתור "Subscribe to status updates" וכך להתעדכן בזמן אמת כשהשרת עולה חזרה לאוויר והבעיה מתוקנת.
- 03
במידה והתקנת עדכונים של מוצר אוטודסק כלשהו, דרך תוכנת Autodesk Access, נעצרת ב-97%, ייתכן וקבצי ההתקנה נפגמו ברקע.
כדי להתמודד עם בעיה זו, מומלץ להוריד ולהתקין את העדכון הרלוונטי דרך עמוד “ProductUpdates” באתר של אוטודסק, בעמוד חשבון המשתמש.
דרך נוספת לפתרון היא למחוק את הקבצים הזמניים הנמצאים במיקום “%TEMP%” ולהתחיל את ההתקנה מחדש בתוכנת Autodesk Access.
❣️שימו לב: יש לבחור בתצוגה של כל העדכונים (“All“) במידה ולא הותקנו עדכונים זמן רב.
- 04
במיוחד עבור שאלה זו, הכנו סרטון קצר המדגים כיצד לבצע התקנת עדכונים של מוצרי אוטודסק. לחצו לצפיה.
- 05
כדי לקבל גישה, בפעם הראשונה, לענן של אוטודסק, בין אם מדובר ב-BIM360 או בפלטפורמה החדשה Autodesk Construction Cloud (ACC), יש לוודא כי רכשתם רישיון מתאים (כגון Docs, Build, BIM Collaborate או BIM Collaborate Pro). מעוניינים ברכישת רישיון? השאירו פרטים בעמוד המוצר המתאים ונשמח לשלוח לכם הצעת מחיר!
לאחר הרכישה, יש לשייך את הרישיון למשתמש באתר ניהול המשתמשים של אוטודסק. לחצו כאן למדריך על שיוך רישיונות של אוטודסק.
לבסוף, יש לנווט לעמוד All Products and Services באתר של אוטודסק וללחוץ על כפתור Access תחת הרישיון המתאים שנרכש.
לאחר מכן תופיע אפשרות לבחור במיקום השרתים הדרוש. מומלץ לפתוח בשרתים האמריקאיים אלא אם קיימת דרישה מבעלי הפרויקט שלכם לשרתים אירופאים.
⚠️ שימו לב: במידה ואפשרות זו לבחירת שרת לא הוצגה והגעתם למסך של BIM360 או של ACC, אך אין לכם הרשאות ניהול (Admin Settings), ייתכן וכבר פתחתם גישה לענן ואתם מחוברים לשרתים במיקום הלא נכון.
במידה ועדיין הגישה חסומה, ייתכן והמשתמש עדיין לא הופעל. למדריך מפורט יותר בנושא לחצו כאן. לכל שאלה ובעזרה נוספת, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בתמיכה.
- 06
במידה ונכנסתם לעמוד ניהול המשתמשים באתר של אוטודסק והזמנתם משתמש חדש בחברה לפתוח חשבון אוטודסק, ייתכן ונתקלתם בשגיאה הבאה:
שגיאה זו נובעת לרוב משני גורמים עיקריים:
ההזמנה למשתמש החדש, עבור כתובת הדוא"ל שהזנתם, כבר נשלחה בעבר וממתינה לאישור.
המשתמש בכתובת הדוא"ל שהזנתם כבר קיים במערכת כאורח.
כדי לפתור את הבעיה, יש תחילה לבדוק אם המשתמש כבר קיים במערכת. עליכם להתחבר לחשבון אוטודסק האדמין בחברה, לנווט לעמוד "By User" תחת "User Management" ולהפעיל את המתג "Show Guests" להצגת אורחים בחשבון. כעת, חפשו את כתובת הדוא"ל של המשתמש החדש ברשימת האורחים. במידה והוא נמצא ברשימה, ניתן לערוך את תפקידו ולהגדירו כמשתמש קבוע.
במידה וכתובת הדוא"ל שתרצו להוסיף לא נמצאה ברשימת האורחים, ייתכן כי נשלחה כבר הזמנה למשתמש החדש והיא ממתינה לאישורו. במקרה כזה, יש לבדוק בתיבת הדוא"ל אם ההזמנה מאוטודסק הגיעה לתיקיית דואר זבל (SPAM), או אם ההזמנה נחסמה ע"י מדיניות אבטחת המידע של חברתכם או ע"י תוכנת אנטיוירוס כלשהי.
לקוחות סופיסטיק, אם אתם עדיין נתקלים בבעיה, מוזמנים לפנות לתמיכה שלנו דרך ערוצי יצירת הקשר עמנו.
- 07
מוצרי אוטודסק הם תוכנות כבדות אשר לעיתים משאירות שאריות על מערכת ההפעלה בעת הסרה שלהן, במיוחד תוכנת Autodesk Revit. שאריות אלו עלולות ליצור התנגשויות ושגיאות בעת התקנה מחודשת של התוכנה.
כדי לפתור בעיה זו, יש לבצע הסרה נקייה של התוכנה בטרם מבצעים התקנה מחודשת!
למדריך מפורט בנושא, ע”י חברת אוטודסק, לחצו כאן וקראו כיצד לבצע הסרה נקייה של רוויט, שלב אחר שלב.
- 08
ראשית, יש להתקין את תוכנת Autodesk Desktop Connector המאפשרת שליטה על קבצי הענן של אוטודסק ויוצרת חיבור בין Autodesk Revit לפרויקטים בענן. ניתן להוריד את התוכנה באתר אוטודסק כמתואר בתמונה מטה.
כעת כש-Desktop Connector פעילה במחשב, ניתן לבחור את הפרויקטים לתצוגה במחשב ע”י פתיחת חלון התוכנה ולחיצה על כפתור Select Projects.
בנוסף, ניתן לשחרר מקום אחסון במחשב עבור קבצי ענן ספציפיים ע”י ניווט לתיקיית Autodesk Docs במחשב, וע”י לחיצה על מקש ימני בעכבר בבחירת קבצים בתיקייה, תוך בחירת האפשרות Free up space.
אפשרות זו למעשה מנקה את הקבצים מן המחשב כך שיהיו זמינים רק בענן. בכל פתיחה מחודשת של הפרויקט ברוויט, הקבצים יורדו מחדש למחשב לפי הצורך.
- 09
כברירת מחדל, בעת התקנת רוויט מותקנות משפחות מסוימות בתיקייה הבאה: "C:\ProgramData\Autodesk\RVT 20XX\Libraries".
עם זאת, ייתכן ותוכנת Autodesk Revit הותקנה במחשבכם ללא המשפחות (דרך מצוינת לחסוך במקום אחסון) או שפשוט חסרות משפחות אחרות שתרצו להוסיף. במקרה זה, נוכל להוריד אותם מהאתר של אוטודסק.
נווטו לעמוד "All Products and Services" באתר של אוטודסק ע"י לחיצה כאן או מתוך תוכנת Autodesk Access. לאחר מכן, כתבו בתיבת החיפוש "Revit" ולחצו על "View details" בתחתית המוצר.
בעמוד הבא, בחרו בגרסת הרוויט הרלוונטית המותקנת במחשבכם, לצורך הדוגמה 2025, ואז על כפתור "Libraries". בהמשך תופיע רשימה ארוכה של ספריות משפחות; בחרו את המתאימה לכם ולחצו על "Download" להורדה.
לאחר ההורדה, התקינו את חבילת המשפחות שהורדתם בדומה לכל אשף התקנה שאתם מכירים, ולבסוף המשפחות יהיו זמינות להוספה ברוויט בתיקייה הרגילה "C:\ProgramData\Autodesk\RVT 20XX\Libraries".
❣️ שימו לב: יש לשנות את ה-XX בנתיב התיקייה עם גרסת הרוויט שברשותכם.
- 10
אוטודסק החלו באכיפת כמות התוכנות בשימוש עבור כל רישיון. במידה ונתקלתם בהודעה המוצגת בתמונה, סימן שהפעלתם את אותו מוצר אוטודסק שברשותכם מעבר למספר המכשירים המרבי המותר במנוי שלכם.
כך לדוגמה, אם רכשתם רישיון משתמש בודד לתוכנת רוויט, אמנם ניתן להתקין את התוכנה על מחשב נייח וגם על מחשב נייד, אך לא ניתן להפעילה על יותר ממכשיר אחד בו זמנית.
בהודעה זו, אתם יכולים לראות באילו מחשבים התוכנה מופעלת על גבי הרישיון שלכם ומתי התוכנה נפתחה בכל מחשב. המחשב בו כתובה ההודעה "Product is paused", הוא המחשב הנוכחי בו הפעילות הושעתה במוצר האוטודסק שפתחתם.
✅ פתרון: במידה ותרצו להשעות את הפעילות דווקא במחשב האחר ולהמשיך במחשב הנוכחי, יש ללחוץ על הכפתור "Pause product" תחת המחשב האחר כדי להחליף בין המחשבים. לחילופין, ניתן לסגור את התוכנה במחשב האחר ואז ללחוץ על כפתור "Check again" כדי להמשיך בעבודה כרגיל במחשב הנוכחי.
❣️שימו לב: יש להימנע משיתוף שם משתמש וסיסמה בין עובדים בחברה. עליכם לפתוח משתמש לכל עובד בנפרד ולשייך רישיונות בהתאם למדריך הבא: מדריך שיוך מוצרי אוטודסק.
במידה וחסרים לכם רישיונות בחברה, נשמח להציע לכם רישיונות במחירים אטרקטיביים בלחיצה על הכפתור:
- 11
כדי לוודא את מיקום קבצי ה-CTB במחשב שלכם, הקלידו Options באוטוקד.
בדקו איזו תיקיה מופיעה תחת Printer Support File Path ----> Plot Style Table Search Path (ראו איור). מתיקיה זו אוטוקד שואב את הגדרות ההדפסה.
כעת, נווטו לתיקיה במחשב המצוינת שם ווודאו כי ה-CTB שלכם מופיע בתיקיה זו. אם לא, סגרו את האוטוקד, הוסיפו את ה- CTB לתיקיה ופתחו את האוטוקד מחדש.
- 12
ראשית בדקו את גרסת הווינדווס שלכם, אם מדובר בווינדווס 11 גרסת 24H2 יתכן ומדובר בתקלה מוכרת.
בגרסה זו של ווינדווס, קיים באג הגורם לקריסת רויט כאשר יש טקסטים בעברית בהם יש מספור אוטומטי או בולטים.
ראו פירוט התקלה כאן - Crashes in Revit after updating to Windows 11 24H2
כל הטקסטים בעברית צריכים להיות על None ולא על אחת האפשרויות האחרות.
בולטים נראים כך:
זאת
דוגמה
לבולטים
מספור אוטומטי נראה כך:
זאת
דוגמה
למספור
אוטומטי
כדי לפתור את התקלה יש לאתר את הטקסט הבעייתי ולמחוק אותו. ניתן לפתוח את הפרויקט במחשב אשר פועל על ווינדווס 10 או על גרסה ישנה יותר של ווינדווס 11. לחלופין, ניתן למחוק את המבט המכיל את הטקסט מבלי לפתוח אותו.
ניתן לזהות את הView או ה Sheet בו נמצא הטקסט הבעייתי על ידי פתיחה של כל הViews אחד אחרי השני. הView האחרון שניסינו לפתוח לפני שקורס הרויט הוא כנראה הView המכיל את הטקסט הבעייתי.
במקרה שהרויט קורס כבר בפתיחת הפרויקט, סביר שהטקסט הבעייתי מופיע בעמוד הפתיחה.
בכל אופן עד לעדכון הבאג, כדאי להימנע מכתיבה בצורה זו בטקסטים בעברית ברויט. ניתן במקום לכתוב את המספרים מבלי להשתמש במספור אוטומטי.